Köpvillkor

Om RESTYLE

Företagets uppgifter:
RESTYLE By Mia Kb
Rönnviksvägen 171
66580 Kuni
FINLAND
FO-nr: 3402736-7
hello@restyle.fi

RESTYLE är specialiserat på textil. I webshoppen kan du beställa klädvårdsprodukter och linnegardinergardiner, samt boka tid till syateljén.

Beställning

Är du under 18 år krävs vårdnadshavares tillstånd för att handla i webbshoppen. När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till hello@restyle.fi.

 

Leverans

Våra normala leveranstider är 2-18 dagar efter att vi mottagit din betalning. Alla beställningar kan även hämtas från postlåda vårt kontor i Kuni utan extra kostnad, ange då ’hämta från Kuni’ som fraktalternativ.

Observera att vår leveranstid är längre eftersom vi inte håller lager, utan tillverkar de flesta textilier efter beställning. Om du behöver varan till ett visst datum, eller vill ha din vara skräddarsydd, ta kontakt i samband med din beställning så meddelar vi om det är möjligt.

Observera även att leveranstiden kan variera under högsäsonger. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: hello@restyle.fi.

För beställningar som inte hämtats ut och returneras tillbaka till oss tas en avgift på 20€ för frakt och hantering. Förhinder att besöka syateljén på bokad tid skall meddelas till hello@restyle.fi senast 12 före bokning, annars betalas inte bokningsavgiften tillbaka..

Är ditt paket skadat vid ankomst, ta genast kontakt med fraktleverantören. RESTYLE ansvarar inte för skador på produkten som uppkommit under frakt.

SYTJÄNSTER

Läs först anvisningarna om RESTYLE Syateljés sytjänster här på hemsidan, boka sedan tid via tidsbokningsprogrammet. Tvätta alltid ALLA kläder och textilier före besöket, annars tas de inte emot. 

Bokningsavgiften krediteras inte om kläderna är otvättade vid besöket. Bokningsavgiften krediteras inte heller vid uteblivet besök som inte meddelats till hello@restyle.fi 12 timmar före besöket. Om syarbetets totalkostnad överskrider bokningsavgiften betalas det med bankkort vid avhämtning.

Inlämnade syarbeten bör hämtas och betalas på utsatt dag, icke hämtade arbeten sparas i 2 veckor och fakturan på obetalt arbete skickas därefter till indrivning.

Priser

Priserna anges i EUR och är inklusive 24% finsk moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

PRODUKTINFORMATION

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter.
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Färgskillnad är inte orsak för reklamation om kunden inte bett om färgprover i förväg. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Observera att ångerrätten endast gäller på standardvaror och storlekar. Ångerrätten gäller inte på skräddarsydda eller måttanpassade produkter där annat mått än standardstorlek beställts.


Vid nyttjande av din ångerrätt:

RESTYLE är ett litet företag som inte håller lager utan syr upp de flesta textilier efter beställning.
Är du osäker på en varas färg eller kvalitet har du möjlighet att få hem tygprover före du gör din beställning för att undvika felköp.
Om du önskar få din vara uppsydd på annat vis än enligt angivna mått, kontakta oss på hello@restyle.fi så ser vi om det är möjligt.

Om du ändå ångrar ditt köp, meddela oss skriftligen till hello@restyle.fi inom 14 kalenderdagar från köpet.
I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå tydligt.
Meddela gärna även orsak till returneringen.

Du bör omedelbart och senast inom 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. Produkterna kan även returneras direkt till vår stenfotsbutik, då tillkommer inte fraktkostnader.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

 

Ångerrätten gäller inte vid:

Ångerrätten gäller inte på skräddarsydda eller måttanpassade produkter där annat mått än standardstorlek beställts.
Ångerrätten gäller inte på tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas.

 

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart till hello@restyle.fi efter att defekten har upptäckts. Reklamationstiden är 30 dagar.

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till hello@restyle.fi där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Subscribe To Our Newsletter

Hello Restyler, sign up and join our journey towards sustainable fashion!